I. Madárszámláló Maraton, 2018. május 5. - július 31.

Állóképesség, kitartás, taktika. Ahogy a maratonfutáshoz, úgy aktuális kihívásunkhoz is szükség lesz ezekre a képességekre. Esetünkben nem a 42 195 méter leküzdése lesz a cél, de az biztos, hogy ez is hosszú menet lesz. A következő 3 hónap 88 napján lehet teljesíteni az I. Madárszámláló Maratont (május 5. - július 31.), ami minden korábbi kihívásnál összetettebb lesz.

Idén először az MMM felmérőket is bevettük a "játékba", ezért is nem MAP kihívás néven futtatjuk. Három elkülönülő részből áll össze a Maraton, ami alapvetően egyéni pontgyűjtésről szól, de csapatjátékra is lesz lehetőség.

A három téma:

1. Az [Atlasz készültségi térkép] színezése - ez lesz a fő feladat ebben a kihívásban.
  2. Legyél trendi! - az MMM felmérésben résztvevők külön "játéka".
  3. Big MAP Day, vagy inkább Nagy MAP Nap - csapatjáték, ahol a taktika is sokat számít majd.

További részletek a Madárszámlálók honlapon >>

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) egy olcsó és egyszerű megelőző módszert – a potenciálisan veszélyes földfalak ponyvás letakarását ajánlja az építővállalatok és vállalkozások, a lakosság és az önkormányzatok figyelmébe (Fotók: Orbán Zoltán)

Évről évre jelentkező madárvédelmi probléma országszerte a tavasszal hazaérkező partifecskék beköltözése épületalapokba, építési földhányásokba. Olyan helyekre, ahol éppen ezért hónapokra le kell állítani a munkálatokat, vagy az illegálisan folytatott munkavégzés a teljes kolónia, a tojások, a kotló és etető madarak, illetve a fiókák pusztulását okozhatja.

Az Oculudentavis valószínűleg apró rovarokkal táplálkozott (illusztráció: Han Zhixin)

Egy kínai, amerikai és kanadai kutatókból álló kutatócsoport azt állítja, hogy megtalálta a világ eddigi legkisebb méretű dinoszauruszát. Az őslényt az egyik kutató a legfurcsább leletként írta le, amivel valaha találkozott.

Csatlakozz te is a Föld Órájához! Ahogy minden évben, úgy idén is lesz Föld Órája! A világ legnagyobb önkéntes akciója keretében most arra kérünk mindenkit, hogy március 28-ától egy – vagy akár több – vállalással álljon ki a természet és a fenntarthatóság mellett.